נתונים מסעירים • כ-4,000 חולים פסיכיאטריים נקשרו השנה

    "המשפחה מורשית לבקר לרבע שעה ולא מורשית להכניס לו אפילו שוקולד. מיד כשאחותי הועברה לבית חולים אחר היא לא נקשרה ולא תקפה"
    איתי גדסי 1 Comment on נתונים מסעירים • כ-4,000 חולים פסיכיאטריים נקשרו השנה

    בדיון סוער שנערך היום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת על קשירה ובידוד של מאושפזים פסיכיאטריים, אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי להערכת המשרד כ-4,000 חולים פסיכיאטריים נקשרו השנה • העדויות הקשות

    צילום: מפות גוגל
    "המשפחה מורשית לבקר לרבע שעה ולא מורשית להכניס לו אפילו שוקולד. מיד כשאחותי הועברה לבית חולים אחר היא לא נקשרה ולא תקפה"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון סוער שנערך היום (שני) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת על קשירה ובידוד של מאושפזים פסיכיאטריים, אמר מנכ"ל משרד הבריאות, משה ברסימנטוב כי להערכת המשרד כ-4,000 חולים פסיכיאטריים נקשרו השנה. ברסימנטוב הגיב לשאלת ח"כ מיקי רוזנטל מ'המחנה הציוני' בעניין.

    עוד אמר המנכ"ל: "המטפלים במערך הפסיכיאטרי עושים את המיטב בכלים שהעמדנו לרשותם. אנחנו בעיצומו של שינוי, המצב היום טוב יותר ממה שהיה לפני פרק זמן לא ארוך. אם נהיה במצב של דמוניזציה או דה-הומניזציה של הצוות, הוא ייסגר בפני שינוי". ברסימנטוב הכריז כי יתגבר כוח אדם בבתי החולים הפסיכיאטריים בשעות אחר הצהריים, וכי יפעל ליצור מערכת שתתריע מתי אדם נמצא פרק זמן משמעותי בהגבלה או בבידוד.

    יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, הודיע כי בכוונתו לקיים דיון בנושא כל שלושה חודשים, ולבחון את המצב בכל בית חולים פסיכיאטרי בנפרד. "על משרד הבריאות לייצר תכנית אב, על מנת להתמודד לטווח ארוך עם הבעיות במערכת הפסיכיאטרית", אמר. אלאלוף הוסיף כי מטפלים רבים "נותנים את נשמתם", אך הם נשחקים עם השנים והדבר עלול לפגוע במתמודדים. עם זאת, ציין: "יש להיות קשובים להורים ולמשפחות. לא ייתכן שלא יידעו מה קורה עם הילדים שלהם, ומדוע הם כלואים". בנוסף, מתח אלאלוף ביקורת על משרד הבריאות שלא הציף את הבעיה מיוזמתו.

    הוריו של "דניאל" (שם בדוי), שנמצא בבידוד ב"שער מנשה": "זה לא טיפול, זוהי ענישה. רופאים מאיימים עליו ומפעילים עליו לחץ. אין לו שיחות עם פסיכולוג, אוסרים עליו לשמוע מוסיקה, ולנו אין אפשרות לעקוב אחר הטיפול או להמליץ".

    חברי הכנסת מיכל רוזין מ'מרצ' ורוזנטל מחו על הצורך בבידוד וציינו כי ניתן לשים על המטופל השגחה מיוחדת. בתגובה אמר מנהל בית החולים "שער מנשה", ד"ר אלכס גרינשפון: "כשדניאל הגיע אלינו היה צורך לקשור אותו. כשהמצב השתפר, הועבר לבידוד. בהדרגה יוכל לצאת לחצר וללובי".

    אחותה של "נועה", מטופלת פסיכיאטרית שנקשרה: "יש כאן בלבול. הדמוניזציה שנעשית היא לחולים;  לקשור בנאדם בארבע גפיים, שייעשה צרכיו בחיתול, יבהה בתקרה יממות שלמות, ללא מוסיקה, המשפחה מורשית לבקר לרבע שעה ולא מורשית להכניס לו אפילו שוקולד. מיד כשאחותי הועברה לבית חולים אחר היא לא נקשרה ולא תקפה. עובדה שיש דרך אחרת, אנושית יותר, לטפל בחולים. מי שומר על חסרי הישע? זה פשע מה שקורה פה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד
      שמעתי על הרבה מקרים. במקום לעזור להם עוד יותר משגעים אותם. אבאלה, תרחם ושלא ניפול בידיים של אף אחד.
      משפחות החולים וכולם צריכים לצאת נגד התנהגות חסרת רחמים שכזו.